Gym4you

Klikk her for å redigere undertittel

gruppetimer

 
Gruppetrening har utviklet seg til å bli en av de mest populære treningsformene i dag. Samtidig som det er sosialt og gøy, er du under kyndig veiledning til enhver tid.
For oss er det viktig at alle gruppetimene er basert på prinsippet om treningseffekt og at dette gjenspeiler seg i våre valg av gruppetimer.

Vi tilbyr timer på alle nivåer innen kondisjons-, styrke- og stabilitetstrening og utetrening.

Benytt vår timeforklaring under, og få et innblikk i de ulike timene vi tilbyr. Dersom du har spørsmål, ta gjerne kontakt med ditt nærmeste senter.

Gul: Enkel og effektiv trening for deg som er helt ny
Rosa: Mamma trimmen 
Blå: Middels timer for deg som er litt – til middels godt trent



GULE TIMER


Pilates (NYTT!)

En effektiv treningsform som kombinerer bevegelse, pust og kroppsbevissthet.

Pilatestrening former muskulaturen spesielt på områder som mage, rumpe og lår.

Fokuset ligger på core-muskulatur. Pilates gir økt styrke og fleksibilitet,bedre holdning og kroppsforståelse.



Styrke & Kondis - KOM I FORM (NYTT!)
Enkel og effektiv styrketrening med bruk av enkelt utstyr og egen kroppsvekt.
Flerepetisjonstrening til fengende og motiverende musikk hvor du får styrket hele kroppen.
Belastningen reguleres etter eget behov og fysisk form. Timen legger opp til god og trygg veiledning.


Sirkeltrening
Vi har sirkeltreningsprogrammet for deg som vil få unna treningen i en fei.
Styrketrening med høy puls får deg garantert til å svette! Med sirkeltrening trener du både styrke og utholdenhet på samme tid.
Du skal gjennom et sett med styrkeøvelser og gjøre øvelsene på tid og minimalt med pauser. Det setter i gang forbrenningen!


Stram Opp!
Enkel og effektiv styrketrening med bruk av enkelt utstyr og egen kroppsvekt.
Flerepetisjonstrening til fengende og motiverende musikk hvor du får styrket hele kroppen.
Belastningen reguleres etter eget behov og fysisk form. Timen legger opp til god og trygg veiledning.

Stretching (NYTT!)

Stretching er en time med fokus på uttøyning og bevegelighetstrening. Timene kan variere noe fra gang til gang ut ifra hvilke deler av kroppen deltakerne ønsker å strekke. Stretching er veldig individuelt og det er viktig med en dialog med instruktør under timen så øvelsene kan tilpasses deltakerens bevegelighetsnivå. Dette er en time som er bra for alle, enten du sitter mye stille foran dataen eller driver hard styrketrening.



Tjukkasgjengen (NYTT!)

Tjukkasgjengen er laget for alle som ønsker en effektiv og morsom vektnedgang med hjelp av gruppetimer hvor du møter likestilte med samme mål og visjoner som deg selv. 

Treningen baserer seg på enkel kondisjon og lett styrke med TRX slynger som treningsverktøy.



CORE (NYTT!)
En effektiv styrkeøkt for mage og rygg. Her vil vi trene både de ytre og de indre/stabiliserende musklene.
Timen legger opp til bruk av egen kroppsvekt på matte og med lette vekter.


TRX / Slynge
- TRX står for Total Body Resistance Exercise og er betegnelsen på en treningsform der du utnytter egen kroppsvekt til å trene styrke, smidighet, balanse og kondisjon. Det foregår ved å bruke et spesielt stroppesystem for å gjøre ulike øvelser.







 

BLÅ TIMER

Womanizer (NYTT!)
- Womanizer er et helt nytt konsept. Treningen tar for seg høy puls og en skikkelig pump økt! Etter timen skal du føle at hele kroppen har jobbet, for her er det øvelser for hele kroppen.
Her burde du aller helst være godt trent, ha god balanse og koordinasjon som treningserfaring. 

Step Aerobics (NYTT!)
Step aerobic, mosjonstrening hvor ulike gymnastiske øvelser utføres i et relativt hurtig tempo og knyttes sammen ved hjelp av moderne rytmisk musikk. Aerobic tar sikte på å forbedre den aerobe utholdenheten ved å øke kroppens opptak og utnyttelse av oksygen, og samtidig øke den utholdende funksjonelle styrken, samt bedre balanse og koordinasjon.

Tabata
Kort beskrevet vil TABATA-trening bestå av korte og svært intensive arbeidsperioder, korte pauser, og øvelser for hele kroppen. Oppbygningen likner litt på intervalltrening, der innsatsen er svært høy når det virkelig gjelder. 20 sekunder jobb, 10 sekunder pause. Totalt 8 runder per øvelse, med 8 øvelser totalt.